Dålig hårdag?

Hejsan bloggisen!

Har ni någon gång haft en "Bad hair-day" dag?...
Jag har ett tips på hur ni kan dölja det, håller ändast bara en dag .
Om du tex, inte haft tid till att platta ditt hår kan du göra motsattsen utan locktång med naturliga lockar.
Alla har ju olika sortes hår, vissa har platt, vissa har lockigt osv...
Jag har tjockt och vågigt hår ibland, så jag vet inte hur bra det funkar på dom som har platt och tunnt hår, men man kan iallfall testa och se.

Du behöver endast en toffs och hårspray/Mousse
Fläta ditt hår innan du ska sova, snefläta, och försök att fläta så hårt du kan.
Knyt fast toffsen hårt.
När du är klar, Ta hårsprayen/Moussen spraya på flätan och imellan flätan så den spänns och blir hårdare.
Låt det torka snabbt i några sekunder...
Sen är det bara att lägga sig & du behöver inte bekymra dig över att det går upp eller att det förstörs, för det är ju nästan meningen.
När du har vaknat upp nästa dag så har ditt hår blivit vågigt/Lockigt med naturliga lockar.
Eneklt & Snyggt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska testa på mitt hår, men fint det blev! :)

2012-01-30 @ 21:41:14
URL: http://ebbag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0