Q/A- Hur jag får så lockigt hår?!

Hej, tidsinställt inlägg idag med!

Fick en fråga från en bloggläsare & tänkte att jag kunde svara på den!
Frågan lyder så här:
Har du sådär lockigt & fint hår på riktigt, som på bilderna du tar?

Svar:
Det är såhär, jag har i vanliga fall vågigt hår, inte lockigt ( som på bilderna) eller rakt hår.
Jag har mittemellan helt enkelt.
På dom senaste bilderna jag har tagit, så lockar jag inte mitt hår alls, jag ska berätta hur jag gör.
Så enkelt tips, värt att testa, kom på det här faktiskt helt själv!
Dock vet jag inte om det funkar på allas hår pga, allas tjockstorlek och om vissa har lent och rakt osv, men testa och prova!

  • Jag sover med fläta efter en dusch...
  • Vaknar upp , går i skolan ( med flätan på fortfarande)
  • Kommer hem, släpper ut håret, då får jag vågigt hår inte lockigt...Då tar jag det vågiga håret som är utsläppt och knyter håret ( ni vet enkel knut, längst nere på nacken) med hjälp av en snodd.
  • Tar hår spray på knuten/håret, och sen sover jag på den, behöver inte bekymra mig för att det ska förstöras
  • Dagen därpå vaknar jag, släpper ut mitt hår, och då får man jätte snyggt och lockigt hår, utan locktång, bra för håret och jättebra!!!



Slarv lockar faktiskt, kan bli mycket bättre, här har jag haft mitt hår 2-3 dagar efter att jag släppt ut mitt hår från knuten












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0